HER BRANŞTAN ÖĞRETMENLER VE LİSANS MEZUNLARI İÇİN
(P4C) ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE İÇERİK GELİŞTİRME VE UYGULAYICI EĞİTİM SERTİFİKA PROGRAMI (56 Saat)
''Eğitimlerimiz alanında uzman eğitmenimiz tarafından gerçekleştirilmektedir.”
Eğitim Saati: 56
Eğitim Tarihi: Yeterli ön başvuru sayısı olduktan sonra eğitim planlanacaktır.
Koşullar: 4 yıllık lisans mezunu olmak
10 kişi ve üstü kayıt olunca açılacaktır.
Felsefeci Prof. Dr. Mathew Lipman, Colombia Üniversitesi'nde çalışırken çok yüksek puanlarla üniversitede okuyan öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünemediklerini ve bu nedenle de sorgulama yeteneklerinin sınırlı olduğunu gördü. Yaptığı araştırmalar sonucu küçük yaşlarda edinilmeyen düşünme alışkanlığının ileriki yaşlarda daha da gerilediğini anladı. Bu nedenle sorgulayıcı, eleştirel ve yaratıcı düşünmenin oluşabilmesi için felsefi düşünmenin erken yaşlarda bireylere kazandırılması gerektiğini öne sürdü. Bu iddiasını Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi olabileceğini uzun yıllardır yaptığı çalışmalarla kanıtladı.
Yurt dışında başlayan Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi, yakın zamanda ülkemizde de çeşitli eğitim programlarıyla uygulanmaya başlandı. Bursa Uludağ Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi de bu yöntemi öğretmeye başladı.
Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemini uygulayana “Kolaylaştırıcı” adı verilmektedir. Kolaylaştırıcı, klasik öğrenme yerine, öğrenmeyi öğretmek amacıyla, çocukların düşünmeye, özelliklede kendi özgün düşünmelerini açığa çıkartmasına yardımcı olmaktadır. Antik Yunan filozofu Sokrates’in doğurtma ya da anımsama kuramı çerçevesinde Kolaylaştırıcı, her bireyin kendi çabasıyla doğru bilgiye ulaşabileceği düşüncesi doğrultusunda “bilgi verme yerine”,
“bilgiye ulaşma” süreci oluşturmaktadır. Bu süreçte, kısaca Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi sonucunda çocuk ya da birey aşağıdaki düşünme alışkanlıklarını kazanmaktadır:
-
Yaratıcı Düşünme
-
Eleştirel Düşünme
-
İşbirliğine Dayanan Düşünme
-
Özenli Düşünme
-
Diğerinin Düşünmesine Saygı Duyma
Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemi, çember şeklinde her bir çocuğun diğer arkadaşının yüzünü görecek şekilde, karşılıklı diyalog, konuşma, yeni fikir ortaya koyma, fikrini gerekçelendirme, diğer fikre karşı kendi argümanını oluşturma, farklı fikirlerin gerekçe ve argümanlarını anlama, ortak akıl ile bir sonuca varma, tartışma, uzlaşma, işbirliğine dayanarak yardımlaşma, hoşgörü ve diğer düşünme, tutum ve davranış geliştirme olanakları sağlamaktadır. Çocuk geçerli ve tutarlı akıl yürütme yollarını alışkanlık yaparak, safsata karşısında duyarlılık geliştirir.
Çemberdeki her bir çocuk, kendini özgürce ifade etme fırsatı bularak, yeni ve farklı fikirler ortaya koymanın yanı sıra, diğerinin düşüncesiyle karşılaşarak “hiç böyle düşünmemiştim” diyerek, kendi düşüncesinin dışına çıkma ve görme fırsatı da bulmaktadır. Çocuğun bilgiye ulaşma yeteneğini artıran ve alışkanlık haline getirmeye amaçlayan Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemi, her öğretmen ve öğretmen adayının alması gereken bir öğretidir. Bu yöntemi öğrenen öğretmen artık bir Uygulayıcı olarak sınıfında ya da her hangi bir öğretim sürecinde bu yöntemi uygulayabilir.
Bu eğitim, her branştan 4 yıllık lisans mezunlarına verilmek üzere oluşturulmuştur. 56 saatten oluşan bu eğitimde bir alan içeriği değil, bir konu/kavram/problemin çocuklara nasıl aktarılacağı ya da kavratılacağının yöntemi verilecektir. Bu nedenle bu sertifika programının amacı, yaratıcı, katılımcı, dayanışmacı ve eleştirel düşünmeyi, küçük yaşlardan itibaren çocuklara kazandırmayı içeren bir yöntemi, katılımcılarla paylaşmaktır. Sertifika programına devamı sağlayıp başarılı olan katılımcılara P4C eğitmen sertifikası verilecektir.
HER BRANŞTAN ÖĞRETMENLER VE LİSANS MEZUNLARI İÇİN (P4C) ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE İÇERİK GELİŞTİRME VE UYGULAYICI EĞİTİM SERTİFİKA PROGRAMI ONLİNE (ÇEVRİM İÇİ ETKİLEŞİMLİ) (56 Saat)
Eğitim Tarihi: Yeterli ön başvuru sayısı olduktan sonra eğitim planlanacaktır.
TARİH
|
KONU
|
EĞİTMEN
|
|
|
Eğitimde Dönüşüm ve 21.Yüzyıl Düşünme Becerileri
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
(Ön Test) (2 Kredi)
|
|
|
P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
ARA
|
|
|
|
P4C’de Felsefi Sorgulama ve Soru Oluşturma Nasıl Yapılır? (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
P4C Nedir?
P4C’de Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir?
Uygulamadaki Rolü Nedir? (2 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
|
|
|
|
Felsefe Nedir?
P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir? (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
P4C ve Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar (2 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
ARA
|
|
|
|
P4C ve Varlık, Metafizik, Değişim (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
Okullarda P4C Pedagojisi Nasıl Uygulanır? (2 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
|
Okullarda P4C Pedagojisini Uygulama Stratejileri (2 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
P4C ve Etik / Ahlak Felsefesi (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|
ARA
|
|
|
|
|
P4C ve Estetik / Sanat Felsefesi (1 Kredi)
|
Felsefe Bölümü Öğretim Üyeleri ve P4C Eğitmenleri
|
|