Temel Excel Eğitimi
''Eğitimlerimiz Üniversitemiz Öğretim Üyeleri Tarafından Gerçekleştirilmektedir. Eğitimler Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü Öğrencilerimiz ile Kurumsal İşbirliklerine Açıktır.''
Eğitimin Amacı:
Katılımcılar; tüm verilerini kusursuz tablolamayı ve yönetmeyi, içerik ve görsel olarak zengin dokümanlar hazırlayabilmeyi öğreneceklerdir.
Kimler Katılmalı:
Katılımcılar, bu eğitim sonrasında;
-
İşlemleri hızlandıran klavye kısayollarını kullanabilecek,
-
Basit hesaplamalar için kullanılan fonksiyonları daha karmaşık problemlerin çözümünde iç içe kullanabilecek,
-
Koşullu biçimlendirme ve doğrulama gibi araçları formüllerle kullanarak görsel uyarı sistemleri yaratabilecek,
-
Temel formül kuramlarını oluşturabilecek, temel düzeyde tablo hazırlayabilecek,
-
Tabloları değişik formatlarda biçimlendirebilecek,
-
Tablolar arasında basit kıyaslamalar yapabilecek,
-
Hazırladıkları tablolar üzerinde fonksiyonları kullanarak hesaplamalar yapabilecek, elde ettikleri sonuçlardan anlamlı raporlar hazırlayabilecek,
-
Raporlarını tablo formatında tutabileceği gibi Excel’in görsel grafiklerini kullanarak etkili bir biçimde de sunabilecek,
-
Gerek duyduğunda hazırladıkları dokümanlarının sayfa özelliklerini düzenleyebilecek ve istediği boyutlarda yazıcıdan çıktı alabileceklerdir.
Eğitim Ücreti: %10 KDV dahil 4.000 TL
Eğitim Tarihleri: Ön kayıt alınır, talep durumuna göre tarihlendirilir ve bilgi verilir.
Eğitim Süresi: 12 saat
Eğitim Yöntemi: Uzaktan canlı eşzamanlı (senkron) eğitim
Katılımcı sayısı: Minimum 10 kişi ile açılır
Eğitim İçeriği:
Modül 1: Excel Ortamında Çalışılması
-
Excel'in Başlatılması
-
Bir Çalışma Kitabında Dolaşılması
-
Bir Çalışma Sayfasında Dolaşılması
-
Verilerin Yazılması
-
Verilerin Değiştirilmesi ve Düzeltilmesi
-
Önemli klavye kısayolları
-
Excel'in Özelleştirilmesi
Modül 2: Bir Çalışma Sayfasının Düzenlenmesi
-
Yeni Bir Çalışma Kitabının Oluşturulması
-
Bir tablonun yaratılması ve düzenlenmesi
-
Sayfaların işlemleri(rename,move,copy....)
-
Açıklamların kullanılması (comments)
-
Hücrelerin Hizalama ve Metin Kaydırma Özelliklerinin Belirlenmesi
-
Bölmeleri dondur (freeze pane) özelliğinin kullanımı
Modül 3: Formüllerin Eklenmesi
-
Dosya Özelliklerine Göre Varolan Bir Çalışma Kitabının Açılması
-
Formüllerin Daha Anlaşılır ve Kullanımı Kolay Hale Getirilmesi
-
Hesaplama Formüllerinin Yazılması
-
Sum, Average, Max, Min, Count, Counta fonksiyonlarının kullanımı
-
Formül oluşturulması
-
Mutlak ve göreli referansların kullanımı (formülde hücre sabitleme)
-
Temel tarih fonksiyonları
Modül 4: Bir Çalışma Sayfasının Biçimlendirilmesi
-
Profesyonel Görünüm İçin Hücrelerin Biçimlendirilmesi
-
Stillerin Kullanımı
-
Profesyonel Görünüm İçin Sayıların Biçimlendirilmesi
-
Özel Sayfa Üst ve Alt Bilgilerinin Eklenmesi
-
Sayfa Marjlarının Değiştirilmesi
-
Dosyanın Şablon Olarak Kaydedilmesi
-
Bir Şablonun Düzenlenmesi
-
Resimlerin Eklenmesi
-
Şekillerin Çizilmesi
Modül 5: Grafiklerin Özelleştirilmesi
-
Grafik Sihirbazı'nın Kullanımı
-
Pasta grafiğinin çizilmesi
-
Sütun grafiğinin çizilmesi
-
Grafiklerin biçimlendirilmesi
-
Modül 6: Çalışma Sayfalarının ve Grafiklerin Yazdırılması
-
Çok Sayfalı Bir Çalışma Kitabının Yazdırılması
-
Çalışma Sayfasının Seçilen Yerlerinin Yazdırılması
-
Grafiklerin Yazdırılması
Modül 7: Diğer konular
-
Şartlı biçimlendirme özelliğinin kullanılması (Conditional Formating)
-
Sıralama işlemleri
-
İçiçe sıralama işlemleri
-
Otomatik süzme işlemleri
-
Link işlemleri
-
Programlar arası kopyalama işlemleri
-
Custom List (özel listeler oluşturmak)
Eğitim Süreci:
- Eğitim internet üzerinden eşzamanlı olarak canlı yayınlanacaktır.
- Eğitime katılabilmeniz için bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve uygun internet paketinizin olması gerekmektedir.
- Eğitim sisteminin kullanılabilmesi için,kamera ve mikrofon donanımları tanıtılmış, internete bağlanabilen bir cihaza(akıllı telefon, tablet ve tercihen bilgisayar)ihtiyaç duyulmaktadır.
- Katılımcılar belirtilecek ders saatlerinde eğitimi veren öğretim elemanımız ile birlikte sisteme kamera ve mikrofonları açık olacak şekilde giriş yapacaklardır.
- Eğitim başlamadan önce katılımcıların maillerine kullanıcı adı ve şifreleri gönderilecektir.
- Eğitimler tamamlandıktan sonra katılımcılara sistem 7 gün daha açık tutulacaktır. Yedinci günün sonu saat 23:00 itibariyle sistem tamamen kapatılacaktır.
- Eğitim süresi boyunca yardımcı olabilmemiz için sadece yönetici mesaj gönderir şeklinde whatsapp grubu oluşturulacak ve ders süresi boyunca her türlü destek bilgileri yönetici tarafından paylaşılacaktır. Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
Önemli Bilgilendirme:
- Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir.
- Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
- Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
- Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.
- Kurumsal fatura ödemelerinde 0850 840 8543 çözüm merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
- Önemli: Eğitimlerimize kesin kayıt yaptıranların geçerli nedenle eğitime katılamama ve kaydın iptali durumunda, döner sermaye işletme yönetmeliği süreçlerinden kaynaklanan iç yazışmalar nedeniyle ücret iadesi ortalama 1 aylık bir zaman almaktadır. Kesin kayıt yapmadan önce lütfen dikkate alınız.