Kurumsal sürdürülebilirlik nedir?
Kurumsal sürdürülebilirlik, bir kurumun iç ve dış paydaşlarının ihtiyaçları karşılanırken gelecekteki paydaşlarının da ihtiyaçlarının karşılanabilmesi ayrıca gelecekteki ihtiyaçlarının da tehlikeye atılmaması olarak tanımlanır.
Günümüzde toplumların çevreye karşı farkındalıkları gitgide artmaktadır. Bireylerde işletmelerin çevreye karşı duyarlı bir tavır sergilemesini beklemektedir. Bu anlamda kurumsal sürdürülebilirlik işletmeler için sosyal bir sorumluluk haline gelmiştir. Günümüzde artık işletmeler için sadece finansal başarılar bir ölçüt olarak değerlendirilmemektedir. Böylece işletmeler çevreyi de göz önünde bulundurarak faaliyetlerini sürdürmelidir. İşletmeler kurumsal sürdürülebilirlik faaliyetlerini gerçekleştirirken çeşitli performans ölçütleri uygularlar. Bu açıdan işletmeler sürdürülebilir değeri olmayan ürünlere yer vermektense çevre dostu olan, topluma katkısı olan verimli ürünleri sunmaktadır. Sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleriyle de kurumsal sosyal sorumluluğa katkıda bulunabilirler. Ayrıca şirketler, şirket içinde de çeşitli sürdürülebilir uygulamalarla kurumsal sürdürülebilirliğe katkıda bulunabilirler. Bu uygulamalar; şirketteki işlerin dijital ortamda yapılarak kağıt kullanımının en minimuma indirilmesi, plastik ürünlerin kullanımın azaltılmasıyla geri dönüştürülebilir sağlıklı ürünlerin kullanılması, çalışanlara sürdürülebilirlik eğitimleri verilmesi böylece çalışanların sürdürülebilirlik bilincini şirket dışına taşımaları, fazla su kullanımın önüne geçilmesi, elektrikli araçların yaygınlaştırılması gibi uygulamlarla kurumsal sürdürülebilirliği şirket içinde uygulayabilirler.
Kurumsal sürdürülebilirlik şirket açısından neden önemlidir?
Şirketler kurumsal sürdürülebilirlik uygulamalarıyla birçok çevresel probleme yönelik çözüm getirici sorumluluk aldıklarını paydaşlarına ve çevreye göstererek şirketin işveren markası değerini arttırırlar. Sürdürülebilirliği önemseyen potansiyel yatırımcıların ilgisini çekebilirler. Çevreci ürün çıktılarıyla daha fazla insanın ilgisini çekebilir ve müşteri skalalarını genişletebilirler. Şirket içi sürdürülebilir uygulamalarla maliyetleri düşürebilirler. Son olarak sürdürülebilir uygulamalar toplumun yararına olduğu için çalışanlarda, şirkete karşı çalışan bağlılığı da oluşturmaktadır.