''Eğitimlerimiz Üniversitemiz Öğretim Üyeleri Tarafından Gerçekleştirilmektedir. Eğitimler Ön lisans, Lisans ve Lisansüstü Öğrencilerimiz ile Kurumsal İşbirliklerine Açıktır.''
Eğitimin Amacı
“Excel'i Etkin Kullanma ve Raporlama Oluşturma” Eğitimi, Excel’de uzmanlaşmayı hedefleyen, Excel’i daha etkin kullanmak isteyen, Excel kullanıcılarına yöneliktir. Bu eğitimin amacı, katılımcıların Excel’in özelliklerini tanımaları ve bu özellikleri hızlı ve etkin biçimde kullanmalarıdır.
Kimler Katılmalı?
Katılımcılar, bu eğitim sonrasında;
- Excel’in kısayollarını, bilinmeyen özelliklerini ve hızlı kullanım olanaklarını öğrenecek,
- Basit fonksiyonları kullanabilecek ve bu fonksiyonları daha karmaşık problemlerin çözümünde iç içe yazabilecek,
- Metinsel ve Tarihsel fonksiyonları kullanabilecek,
- Koşullu biçimlendirme ve doğrulama gibi araçları formüllerle kullanarak görsel uyarı sistemleri oluşturabilecek ve istenilen şarta bağlı değerlerin veri girişine izin verebilecek,
- Eğer, İç içe Eğer, Düşeyara, Etopla, Çoketopla, Çokeğersay gibi uzmanlık gerektiren mantıksal (Logical) fonksiyonları kullanarak koşullara göre değişebilen veriler elde edebilecek,
- Arama ve Referans (Lookup & Reference) fonksiyonları kullanarak çalıştıkları tablolar arasında verileri karşılaştırabilecek, tablolar arasında bilgi aktarımını sağlayabilecek,
- Filtre ve Sort seçeneklerini kullanarak tablo verilerinde hızlı bir şekilde arama yapabilecek,
- Pivot Tablo özelliği ile tablolar üzerinden kendi ihtiyaçları doğrultusunda özet veriler çıkartabilecekler.
Eğitim Ücreti: %10 KDV dahil 4000 TL
Eğitim Tarihleri: Ön kayıt alınır, talep durumuna göre tarihlendirilir ve bilgi verilir.
Eğitim Süresi: 12 saat
Eğitim Yöntemi: Uzaktan canlı eşzamanlı (senkron) eğitim
Katılımcı sayısı: Kapalı Grup Eğitiminde Maksimum 15 Kişi Açık Grup Eğitiminde Minimum 10 kişi
Eğitim İçeriği:
Modül 1: Pratik İpuçları
-
Klavye kısayolları ve pratik ipuçları
-
Formül yazmadan veri güncelleme (dört işlem)
-
Özel arama (Tablodaki boş, formüllü ve özel içerik hücreleri bulma)
-
Özel görünümleri ayarlamak ve doküman içinde hızlı dolaşmak
-
Özel veya isteğe uyarlanmış hücre biçimlendirme
Modül 2: Fonksiyonlarla Çalışmak
-
SUM, AVERAGE, MIN, MAX, COUNT, COUNTA, COUNTIF, SUMIF, TODAY, YEAR vb. fonksiyonların kullanımı
-
Formül çoğaltma, kopyalama ve özel yapıştırma
-
Formülü adım adım hesaplatmak
-
Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
-
Formüllerde sabit başvuru kullanımı
-
Bölge isimlendirme ve formüllerde kullanımı
Modül 3: Veri Güvenliği
-
Formüllü hücreleri korumak ve/veya gizlemek
-
Hücrelere belirli işlemlerin yapılabilmesine izin vermek veya Engellemek
-
Paylaşılmış (Shared) dokümanlarla çalışmak
Modül 4: Sorgulama ve Raporlama Araçları
Modül 5: Mantıksal Fonksiyonlar
-
Koşula bağlı işlemler yaptırmak (IF, AND, OR)
-
İç içe fonksiyonlar kullanarak formül yazımı
-
Birden fazla IF fonksiyonunun iç içe kullanımı
-
SUMIF, COUNTIF fonksiyonları ile çalışmak
-
SUMIFS, COUNTIFS fonksiyonları ile çalışmak
-
Formül yazarken karşılaşılabilecek hatalar ve hata oluşması durumunda yapılması gerekenler
-
Fonksiyonların sihirbaz kullanmadan yazımı
-
Bilgi fonksiyonları ile mantıksal fonksiyonların eş zamanlı kullanımı (ISERROR, ISERR, ISBLANK, ISNA, ISTEXT, ISNUMBER vb.)
Modül 6: Arama ve Referans Fonksiyonlarıyla Çalışmak
-
Sayısal veya tarihsel aralıklarda bilgi aramak (VLOOKUP, HLOOKUP)
-
Tabloların, verilerin karşılaştırılması (VLOOKUP, HLOOKUP, MATCH, INDEX)
-
Dinamik grafikler, isimlendirilmiş bölgeler yaratmak (OFFSET, ADDRESS vb.)
-
IFERROR hata denetim fonksiyonu
Modül 7: Metinsel Fonksiyonlarla Sorunlu Verilerin
Düzeltilmesi ve Yeni Veriler Oluşturulması
-
Metinleri küçük veya büyük harfe dönüştürmek (UPPER, LOWER, PROPER)
-
Herhangi bir metnin içinden bilgi almak (LEN, LEFT, RIGHT, MID, FIND, SEARCH vb.)
-
Metnin sütunlara bölünmesi
-
Mevcut bilgilerden yeni metinler oluşturmak (CONCATENATE, TEXT, REPLACE, REPT vb.)
-
Sorunlu verileri düzeltmek (TRIM, VALUE vb.)
Modül 8: Tarihsel Fonksiyonlarla Çalışmak
-
Gün, Ay, Yıl bilgileri ile yeni tarih oluşturmak (DAY, MONTH, YEAR, DATE, EDATE, WEEKDAY vb.)
-
İki tarih arasındaki gün ve işgünü sayılarını bulmak (NETWORKDAYS, WORKDAY, vb.)
Modül 9: Veritabanı Fonksiyonlarıyla Çalışmak
-
Kriterlerle verileri toplamak ve ortalamak (SUMIF, DSUM, DAVERAGE, DMIN, DMAX)
-
Kriterlerle verileri saydırmak (COUNTIF, DCOUNT)
Modül 11: PivotTable Oluşturmak
-
Özet tablo oluşturmak
-
Özet tabloda yüzdesel değerler oluşturmak
-
Otomatik olarak her veri için ayrı özet tablosu oluşturtmak
-
Verileri gruplandırmak
-
Özet Grafikler oluşturmak
Modül 12: What – If Analizleri
-
Senaryolar
-
Goal Seek
-
Veri Tablosu
Eğitim Süreci:
- Eğitim internet üzerinden eşzamanlı olarak canlı yayınlanacaktır.
- Eğitime katılabilmeniz için bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve uygun internet paketinizin olması gerekmektedir.
- Eğitim sisteminin kullanılabilmesi için,kamera ve mikrofon donanımları tanıtılmış, internete bağlanabilen bir cihaza(akıllı telefon, tablet ve tercihen bilgisayar)ihtiyaç duyulmaktadır.
- Katılımcılar belirtilecek ders saatlerinde eğitimi veren öğretim elemanımız ile birlikte sisteme kamera ve mikrofonları açık olacak şekilde giriş yapacaklardır.
- Eğitim başlamadan önce katılımcıların maillerine kullanıcı adı ve şifreleri gönderilecektir.
- Eğitimler tamamlandıktan sonra katılımcılara sistem 7 gün daha açık tutulacaktır. Yedinci günün sonu saat 23:00 itibariyle sistem tamamen kapatılacaktır.
- Eğitim süresi boyunca yardımcı olabilmemiz için sadece yönetici mesaj gönderir şeklinde whatsapp grubu oluşturulacak ve ders süresi boyunca her türlü destek bilgileri yönetici tarafından paylaşılacaktır. Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
Önemli Bilgilendirme:
- Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir.
- Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
- Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
- Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.
- Kurumsal fatura ödemelerinde 0850 840 8543 çözüm merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
- Önemli: Eğitimlerimize kesin kayıt yaptıranların geçerli nedenle eğitime katılamama ve kaydın iptali durumunda, döner sermaye işletme yönetmeliği süreçlerinden kaynaklanan iç yazışmalar nedeniyle ücret iadesi ortalama 1 aylık bir zaman almaktadır. Kesin kayıt yapmadan önce lütfen dikkate alınız.