Felsefe Bölümü Mezunları İçin (P4C) Çocuklar İçin Felsefe Eğitim Sertifika Programı (56 Saat)

4,8 (1 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2024
 Türkçe

Her Branştan Öğretmenler ve Lisans Mezunları İçin (P4C) Çocuklar İçin Felsefe İçerik Geliştirme ve Uygulayıcı Eğitim Sertifika Programı eğitimimize göz atabilirsiniz.

FELSEFE BÖLÜMÜ MEZUNLARI İÇİN
(P4C) ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE EĞİTİM SERTİFİKA PROGRAMI (56 Saat)
''Eğitimlerimiz alanında uzman eğitmenimiz tarafından gerçekleştirilmektedir.”

 

Eğitim Saati: 56 Saat

Eğitim Tarihi: Yeterli ön başvuru sayısı olduğunda eğitim takvimlendirilecektir. Eğitim tarihleri belli olduğunda ön başvuru yapan kişilere bilgi verilecekir.

Eğitim Ücret: 2000 TL

Koşullar: 4 yıllık Felsefe lisans mezunu olmak (4 yıllık felsefe lisans mezunu olmayanlar bu modüle başvuru yapamazlar)

10 kişi ve üstü kayıt olunca açılacaktır.

SAAT

KONU

EĞİTEMEN

 

18:00 – 19:00

Tanışma ve 21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

19:00 – 20:00

P4C’de Felsefi Düşünüşün Temelleri

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

ARA

20:00 – 21:00

Çocukluk Tarihi ve Çocukluk Felsefi

Dr. Öğr. Üyesi Elif Nuyan (2 kredi)

21:20 – 22:30

P4C Nedir? Kolaylaştırıcının Görevleri Nelerdir? Uygulamadaki Rolü Nedir?

Dr. Öğr. Üyesi Elif Nuyan (2 Kredi)

SAAT

KONU

EĞİTEMEN

 

 

 

 

18:00 – 19:00

Felsefe Nedir? P4C ile Felsefe Yapmak Ne Demektir?

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

19:00 – 20:00

Mantık ve Mantık Yanlışları: Akıl Yürütmeler ve Safsatalar

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

ARA

20:00 – 21:00

Mitoloji ve P4C İlişkisi

Drç Öğr. Üyesi Eylem Yenisoy Şahin (3 Kredi)

21:20 – 22:30

Varlık, Metafizik, Değişim ve P4C İlişkisi

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

SAAT

KONU

EĞİTEMEN

 

18:00 – 19:00

Bilgi Felsefesi ve P4C İlişkisi

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

19:00 – 20:00

Bilim Felsefesi ve P4C İlişkisi

Prof. Dr. A. Kadir Çüçen (2 Kredi)

ARA

20:00 – 21:00

Siyaset Felsefesi ve P4C İlişkisi

Prof. Dr. Funda Günsoy Turowski (2,5 Kredi)

21:20 – 22:30

Etik / Ahlak Felsefesi ve P4C İlişkisi

Prof. Dr. Funda Günsoy Turowski (2,5 Kredi)

SAAT

KONU

EĞİTEMEN

 

18:00 – 19:00

Estetik / Sanat Felsefesi ve P4C İlişkisi

Dr. Öğr. Üyesi Elif Nuyan (2 Kredi)

19:00 – 20:00

Materyal / Uyaran Geliştirme

Arzu Hasançebi (2 Kredi)

ARA

20:20 – 22:00

Örnek Uygulama

Arzu Hasançebi (2 Kredi)

SAAT

KONU

EĞİTEMEN

18:00 – 22:00

Uygulama Eğitimleri

Arzu Hasançebi (8 Kredi)

 

18:00 – 22:00

Uygulama Eğitimleri

Arzu Hasançebi (8 Kredi)

 

18:00 – 22:00

Uygulama Eğitimleri

Arzu Hasançebi (8 Kredi)

 

 

Felsefeci Prof. Dr. Mathew Lipman, Colombia Üniversitesi'nde çalışırken çok yüksek puanlarla üniversitede okuyan öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünemediklerini ve bu nedenle de sorgulama yeteneklerinin sınırlı olduğunu gördü. Yaptığı araştırmalar sonucu küçük yaşlarda edinilmeyen düşünme alışkanlığının ileriki yaşlarda daha da gerilediğini anladı. Bu nedenle sorgulayıcı, eleştirel ve yaratıcı düşünmenin oluşabilmesi için felsefi düşünmenin erken yaşlarda bireylere kazandırılması gerektiğini öne sürdü. Bu iddiasını Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi olabileceğini uzun yıllardır yaptığı çalışmalarla kanıtladı.

Yurt dışında başlayan Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi, yakın zamanda ülkemizde de çeşitli eğitim programlarıyla uygulanmaya başlandı. Bursa Uludağ Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi de bu yöntemi öğretmeye başladı.

Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemini uygulayana “Kolaylaştırıcı” adı verilmektedir. Kolaylaştırıcı, klasik öğrenme yerine, öğrenmeyi öğretmek amacıyla, çocukların düşünmeye, özelliklede kendi özgün düşünmelerini açığa çıkartmasına yardımcı olmaktadır. Antik Yunan filozofu Sokrates’in doğurtma ya da anımsama kuramı çerçevesinde Kolaylaştırıcı, her bireyin kendi çabasıyla doğru bilgiye ulaşabileceği düşüncesi doğrultusunda “bilgi verme yerine”,

“bilgiye ulaşma” süreci oluşturmaktadır. Bu süreçte, kısaca Çocuklar için Felsefe (P4C) eğitimi sonucunda çocuk ya da birey aşağıdaki düşünme alışkanlıklarını kazanmaktadır:

Yaratıcı Düşünme

Eleştirel Düşünme

İşbirliğine Dayanan Düşünme

Özenli Düşünme

Diğerinin Düşünmesine Saygı Duyma

Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemi, çember şeklinde her bir çocuğun diğer arkadaşının yüzünü görecek şekilde, karşılıklı diyalog, konuşma, yeni fikir ortaya koyma, fikrini gerekçelendirme, diğer fikre karşı kendi argümanını oluşturma, farklı fikirlerin gerekçe ve argümanlarını anlama, ortak akıl ile bir sonuca varma, tartışma, uzlaşma, işbirliğine dayanarak yardımlaşma, hoşgörü ve diğer düşünme, tutum ve davranış geliştirme olanakları sağlamaktadır. Çocuk geçerli ve tutarlı akıl yürütme yollarını alışkanlık yaparak, safsata karşısında duyarlılık geliştirir.

Çemberdeki her bir çocuk, kendini özgürce ifade etme fırsatı bularak, yeni ve farklı fikirler ortaya koymanın yanı sıra, diğerinin düşüncesiyle karşılaşarak “hiç böyle düşünmemiştim” diyerek, kendi düşüncesinin dışına çıkma ve görme fırsatı da bulmaktadır. Çocuğun bilgiye ulaşma yeteneğini artıran ve alışkanlık haline getirmeye amaçlayan Çocuklar için Felsefe (P4C) yöntemi, her öğretmen ve öğretmen adayının alması gereken bir öğretidir. Bu yöntemi öğrenen öğretmen artık bir Uygulayıcı olarak sınıfında ya da her hangi bir öğretim sürecinde bu yöntemi uygulayabilir.

Bu eğitim, 4 yıllık felsefe lisans mezunlarına verilmek üzere oluşturulmuştur. 56 saatten oluşan bu eğitimde bir alan içeriği değil, bir konu/kavram/problemin çocuklara nasıl aktarılacağı ya da kavratılacağının yöntemi verilecektir. Bu nedenle bu sertifika programının amacı, yaratıcı, katılımcı, dayanışmacı ve eleştirel düşünmeyi, küçük yaşlardan itibaren çocuklara kazandırmayı içeren bir yöntemi, katılımcılarla paylaşmaktır. Sertifika programına devamı sağlayıp başarılı olan katılımcılara P4C eğitmen sertifikası verilecektir.

 

Eğitim Süreci:
  • Eğitim internet üzerinden eşzamanlı olarak canlı yayınlanacaktır.
  • Eğitime katılabilmeniz için bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve uygun internet paketinizin olması gerekmektedir.
  • Eğitim sisteminin kullanılabilmesi için,kamera ve mikrofon donanımları tanıtılmış, internete bağlanabilen bir cihaza(akıllı telefon, tablet ve tercihen bilgisayar)ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Katılımcılar belirtilecek ders saatlerinde eğitimi veren öğretim elemanımız ile birlikte sisteme kamera ve mikrofonları açık olacak şekilde giriş yapacaklardır.
  • Eğitim başlamadan önce katılımcıların maillerine kullanıcı adı ve şifreleri gönderilecektir.
  • Eğitimler tamamlandıktan sonra katılımcılara sistem 7 gün daha açık tutulacaktır. Yedinci günün sonu saat 23:00 itibariyle sistem tamamen kapatılacaktır.
  • Eğitim süresi boyunca yardımcı olabilmemiz için sadece yönetici mesaj gönderir şeklinde whatsapp grubu oluşturulacak ve ders süresi boyunca her türlü destek bilgileri yönetici tarafından paylaşılacaktır. Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.

 

Önemli Bilgilendirme:
  • Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir. 
  • Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
  • Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM