Eğitimin amacı, katılımcılara çevre yönetimi ve mevzuatı konularında derinlemesine bilgi sunarak, çevresel sorunların çözümünde etkili stratejiler geliştirmelerini sağlamak; çevre koruma bilincini artırmak ve ulusal ve uluslararası mevzuat hakkında farkındalık oluşturmak. Bu sayede, katılımcıların kendi kurumlarında sürdürülebilir çevre yönetimi uygulamalarını hayata geçirebilmelerini hedefliyoruz.
Eğitim Mesleki Gelişim amaçlı olup, alınan belge MYK yetki belgesi zorunlu olan eğitimlerde MYK yetki belgesi yerine geçmez.
1. Eğitimin Tanıtımı
-
Eğitimin amacı ve hedefleri
-
Katılımcılara beklenen kazanımlar
-
Eğitim süreci ve yöntemleri
2. Çevre Yönetimi Nedir?
3. Çevre Mevzuatı
-
Çevre mevzuatının kapsamı ve önemi
-
Ulusal ve uluslararası çevre mevzuatı
-
Türkiye’de çevre mevzuatı
4. Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED)
5. Atık Yönetimi
-
Atık türleri ve yönetim yöntemleri
-
Atık azaltma ve geri dönüşüm
-
Tehlikeli atık yönetimi
-
Atık Yönetimi Yönetmeliği
6. Hava Kalitesi Yönetimi
-
Hava kirliliği ve kaynakları
-
Hava kalitesi izleme yöntemleri
-
Hava Kalitesi Yönetmeliği
-
İyileştirme stratejileri
7. Su Kaynakları Yönetimi
-
Su kaynakları ve önemi
-
Su kirliliği ve yönetim stratejileri
-
Su kirliliği kontrol yönetmeliği
-
Suyun korunması için önlemler
8. Biyoçeşitlilik ve Ekosistem Yönetimi
9. İklim Değişikliği ve Çevre Yönetimi
10. Çevre Yönetim Sistemi (ÇYS)
11. Çevresel Performans Göstergeleri
12. Pratik Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları
13. Sonuç ve Değerlendirme
-
Eğitim sürecinin değerlendirilmesi
-
Katılımcılardan geri bildirim
-
Gelecekteki uygulamalar için öneriler
Eğitim Yöntemleri
-
Teorik Dersler: Konuların akademik ve pratik yönlerinin anlatılması.
-
Atölye Çalışmaları: Katılımcıların interaktif bir şekilde bilgi paylaşımı ve uygulama yapması.
-
Vaka Çalışmaları: Gerçek hayat senaryoları üzerinden analiz ve çözüm önerileri geliştirme.
-
Soru-Cevap Oturumları: Katılımcıların konularla ilgili sorularını sorma fırsatı.
Eğitim kurumsal işbirliğine açık olup, bireysel başvurular kabul edilmemektedir. Kurumsal katılımcı profili ve ihtiyaçlarınıza göre eğitim içeriği yeninden planlanabilmektedir. Karşılıklı görüşmeler neticesinde eğitimin kapsam ve eğitimin yöntemi(Yüz-Yüze, Çevrimiçi) belirlenip ilgili süreçler tamamlanmaktadır. Mutabakat sağlanması durumunda kurumunuzun katılımcıları ile öğretim elemanlarımızın uygun gün ve saatleri, eğitimin yapılacağı yer belirlenmektedir.