Kurumsal Sürdürülebilirliğin Faydaları Nelerdir ?
Firmalar ürün ve hizmetlerini belirli bir yaşam döngüsü doğrultusunda meydana gelen etkisine bağlı olarak oluşturmaktadır. Bu noktada kurumsal sürdürülebilirlikte firmaların bütüncül bir yaklaşıma sahip olmasını sağlamaktadır. Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak adına da çeşitli çalışmaların gerçekleştirilmesi hayati bir öneme sahiptir. Kurumsal sürdürülebilirliğin işletmelere sağladığı bazı faydalar aşağıdaki gibidir:
- Firmaların çok daha verimli bir şekilde faaliyetlerini sürdürmesini sağlar.
- Sürdürülebilir bir büyüme meydana gelmesine destek olur.
- Marka itibarının korunmasına destek olur.
- Etkili risk yönetimi doğrultusunda profesyonel faaliyetler bütünü oluşmasını sağlar.
- Paydaşlar ile etkili bir iletişim sürdürülmesine yardımcı olur.
Kurumsal sürdürülebilirlik, bir şirketin tüm faaliyetlerini, iş süreçlerini ve operasyonlarını yakından ilgilendirmektedir. Şirketler, çevresel sürdürülebilirliği ana politikalarından ve stratejilerinden biri haline getirdiği takdirde birçok çevresel problemin çözümü için sorumluluk aldığını tüm paydaşlarına beyan etmiş olmaktadır. Sürdürülebilirlik kavramı, dünya kaynaklarının sınırlı olduğunu kabul eder ve söz konusu kaynakların aşırı kullanımının üstesinden gelmeyi amaçlar. Çevre bilincine sahip kurumların ortak çabalarıyla gelecek nesiller için bu kaynakları korunabilir. Bu sayede iklim değişikliği; su, toprak ve hava kirliliği, biyoçeşitliliğin bozulması gibi küresel çevre sorunlarıyla etkin bir mücadele yürütülebilir.
Kurumsal sürdürülebilirlik ile kurumlar karbon ve su ayak izlerini azaltabilir. Artan sürdürülebilirlik bilinciyle, işletmeler özellikle potansiyel yatırımcılara hitap edebilir. Sürdürülebilir unsurlar iş stratejilerine dahil edilerek ticari girişimlerin finansmanı için yeni yatırımcılar çekilebilir. Etki yatırımı özellikle son yıllarda giderek daha da önemli hale gelmektedir. Bu etki yatırımları, finansal kazanç için yatırım yapmanın yanı sıra, olumlu çevresel etki göz önünde bulundurularak yapılan yatırımlardır. Kurumsal sürdürülebilirlik farkındalığı şirketlerin bu yatırımları çekmesinde en önemli faktördür.
Artan çevre bilinci müşterilerin de daha çevreci ürün ve hizmetlere yönelmesini ve onları daha fazla tercih etmesini sağladı. İş hedeflerine ulaşmak için çevre dostu bir strateji izlemeyi taahhüt etmek, müşterilere etkileyebilir ve işletmenin bu konuyu önemsediğini açıkça gösterir. Bu da markaya olan güveni ve saygınlığı artırır.