Excel Tips & Tricks + Advanced Eğitimi

4,6 (89 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 11/2025
 Türkçe

Akademik Yazımda Yapay Zeka Eğitimi eğitimimize göz atabilirsiniz.

Eğitim Bilgileri

Eğitimlerimiz üniversitemiz öğretim üyeleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Eğitimler ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerimiz ile kurumsal iş birliklerine açıktır.

  • Eğitim Tarihleri: Yeterli ön başvuru sayısına ulaşıldığında planlanacaktır.
  • Eğitim Süresi: 80 saat
  • Eğitim Yöntemi: Online (Çevrimiçi) Eğitim
  • Katılımcı sayısı: Kapalı grup eğitiminde maksimum 15 kişi/Açık grup eğitiminde, minimum 10 kişi
  • Eğitim Ücreti: %10 KDV dahil 12.000 TL

Eğitimin Amacı

Bu eğitimin amacı, katılımcılara Microsoft Office Excel’in ileri düzey özellikleri hakkında bilgi vermektir. Katılımcılar; tüm verilerini kusursuz tablolamayı ve yönetmeyi, ileri düzey fonksiyonlar ile verilerini zenginleştirmeyi, bu sayede sorgulama ve raporlama süreçlerini hızlandırmayı, içerik ve görsel olarak zengin dokümanlar hazırlayabilmeyi öğreneceklerdir.

Kimler Katılmalı?

MS Office ve Excel programlarını kullanabilen bireysel katılımcıların ve kurum çalışanlarının katılımına uygundur.

Katılımcılar Eğitim Sonrası

  • İşlemleri hızlandıran klavye kısayollarını kullanabilecek,
  • Basit hesaplamalar için kullanılan fonksiyonları daha karmaşık problemlerin çözümünde iç içe kullanabilecek,
  • Koşullu biçimlendirme ve doğrulama gibi araçları formüllerle kullanarak görsel uyarı sistemleri yaratabilecek,
  • Sorunlu veya hatalı verilerin çok olduğu tablolarda metinsel fonksiyonları kullanarak verilerin tutarlılığını ve düzenini sağlayabilecek,
  • Mantıksal (Logical) fonksiyonları kullanarak koşullara göre değişebilen veriler elde edebilecek,
  • Arama ve Referans (Lookup & Reference) fonksiyonları kullanarak çalıştıkları tablolar arasında verileri karşılaştırabilecek, tablolar arasında bilgi aktarımını sağlayabilecek,
  • Sistemden çektikleri veya kendilerinin düzenledikleri tablolar üzerinde Veri menüsündeki Excel araçlarını kullanarak detaylı sorgulama ve raporlama yapabilecek,
  • Hazırladıkları dokümanların gizlilik ve güvenlikleri için değişik şifreleme yöntemlerini kullanabileceklerdir.

Eğitim İçeriği

Modül 1: Bilgi Girişi, Düzenleme ve Pratik İpuçları
  • Hücrelere veri girişi, düzeltme ve biçimlendirme
  • Satırlar ve sütunlarla çalışmak
  • Dört işlem formülleri giriş ve düzenleme
  • Hızlı tarih, saat ve seri veri girişleri
  • Logo ve/veya resim ekleme, düzenleme
  • Klavye kısayolları ve pratik ipuçları
  • Hücrelerde seçim yapmak
  • Kopyalama - özel yapıştırma işlemleri
  • Tablo oluşturma ve tablolarla çalışma
  • Arama bulma ve değiştirme
Modül 2: Dokümanlarla Çalışmak
  • Dokümanı kaydetmek, Excel 97 – 2003 formatı
  • Excel formatları; .xls, .xlsx vb.
  • PDF, XPS formatında kaydetmek
  • Şifreli doküman kaydetmek
Modül 3: Çalışma Sayfaları
  • Çalışma sayfası ekleme, gizleme, silme, isimlendirme ve Sekme rengi verme
  • Çalışma sayfalarını kopyalama, taşıma
  • Sayfalarda eş zamanlı işlemler
  • Freeze Panes, Split ve Arrange seçeneklerinin kullanımı
  • Sayfaya arkaplan resmi eklemek
Modül 4: Fonksiyonlarla Çalışmak
  • Fonksiyon sihirbazı ile çalışmak
  • Hızlı formül girişi
  • Formüllerde satır/sütunları referans almak
  • Formül yazmadan veri güncelleme (Dört İşlem)
  • SUM, AVERAGE, MIN, MAX, COUNT, COUNTA, COUNTIF, SUMIF, TODAY, YEAR vb. fonksiyonların kullanımı
  • Temel metinsel fonksiyonlar (UPPER, LOWER, PROPER)
  • Özel Arama (Tablodaki boş, formüllü ve özel içerik hücreleri bulma)
  • Formül çoğaltma, kopyalama ve özel yapıştırma
  • Formülü adım adım hesaplatmak
  • Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
  • Formüllerde sabit başvuru kullanımı
  • Özel görünümleri ayarlamak ve doküman içinde hızlı dolaşmak
Modül 5: Biçimlendirme
  • Hücreler biçimlendirme
  • Açıklama ekleme
  • Sayısal ve tarihsel değerleri biçimlendirmek, özel birim eklemek (kg, lt, Ad vb.)
  • Hizalama, kenarlık ve dolgu vermek
  • Tablo şeklinde formatlamak
  • Özel veya isteğe uyarlanmış hücre biçimlendirme
Modül 6: Verilerle Çalışmak
  • Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
  • Formüllerde sabit başvuru kullanımı
  • Bölge isimlendirme ve formüllerde kullanımı
  • Koşullu biçimlendirme
  • Veri çubukları, renk ölçekleri, simge kümeleri
  • Hazır kuralları uygulayarak biçimlendirme
  • Özel kural oluşturma
  • Koşullu biçimlendirme de formül kullanımı
  • Bilgi girişini sınırlama
Modül 7: Sorgulama ve Raporlama Araçları
  • Sıralama işlemleri, biçime göre sıralama
  • Basit sıralama işlemleri
  • Birden fazla sütunda eş zamanlı sıralama
  • Özel sıralama listesi oluşturma
  • Filtreleme işlemleri
  • Metinsel, sayısal ve tarihsel değerlere göre filtreleme
  • Renklere ve ikonlara göre filtreleme
  • İleri düzey filtreleme aracının kullanımı
  • Tablolarla alt toplamlar (Subtotal) almak
  • 3D formüllerle çalışmak
  • Verileri sütunlara ayırma
Modül 8: Grafikler Oluşturmak
  • Pasta grafikleri oluşturmak, grafikleri taşımak
  • Grafik ögelerinin incelenmesi, değiştirilmesi
  • Grafik özelliklerini biçimlendirme, stiller vermek
Modül 9: Sayfa Ayarları ve Yazdırma
  • Sayfa ayarlarının yapılması, yönlendirme
  • Kenar boşlukları, Üstbilgi ve Altbilgi ekleme
  • Yazdırma alanı seçme/kaldırma, Baskı Önizleme
  • Yazdırma seçenekleri, başlıkları yazdırmak
Modül 10: Mantıksal Fonksiyonlar
  • Koşula bağlı işlemler yaptırmak (IF, AND, OR)
  • İç içe fonksiyonlar kullanarak formül yazımı
  • Birden fazla IF fonksiyonunun iç içe kullanımı
  • SUMIF, COUNTIF fonksiyonları ile çalışmak
  • SUMIFS, COUNTIFS fonksiyonları ile çalışmak
  • DSUM, DCOUNT, DAVERAGE fonksiyonları ile çalışmak
  • Formül yazarken karşılaşılabilecek hatalar ve hata oluşması durumunda yapılması gerekenler
  • Fonksiyonların sihirbaz kullanmadan yazımı
  • Bilgi fonksiyonları ile mantıksal fonksiyonların eş zamanlı kullanımı (ISERROR, ISERR, ISBLANK, ISNA, ISTEXT, ISNUMBER vb.)
Modül 11: Arama ve Referans Fonksiyonlarıyla Çalışmak
  • Sayısal veya tarihsel aralıklarda bilgi aramak (VLOOKUP, HLOOKUP)
  • Tabloların, verilerin karşılaştırılması (VLOOKUP)
  • IFERROR hata denetim fonksiyonu
Modül 12: Metinsel Fonksiyonlarla Sorunlu Verilerin Düzeltilmesi ve Yeni Veriler Oluşturulması
  • Metinleri küçük veya büyük harfe dönüştürmek (UPPER, LOWER, PROPER)
  • Herhangi bir metnin içinden bilgi almak (LEN, LEFT, RIGHT, MID, FIND, SEARCH vb.)
  • Metnin sütunlara bölünmesi
  • Mevcut bilgilerden yeni metinler oluşturmak (CONCATENATE, TEXT, REPLACE, REPT vb.)
  • Sorunlu verileri düzeltmek (TRIM, VALUE vb.)
Modül 13: Tarihsel Fonksiyonlarla Çalışmak
  • Gün, Ay, Yıl bilgileri ile yeni tarih oluşturmak (DAY, MONTH, YEAR, DATE, EDATE, WEEKDAY vb.)
  • İki tarih arasındaki gün ve işgünü sayılarını bulmak (NETWORKDAYS, WORKDAY, vb.)
Modül 14: Pivot Tablo Oluşturmak
  • Özet tablo oluşturmak
  • Özet tabloda yüzdesel değerler oluşturmak
  • Otomatik olarak her veri için ayrı özet tablosu oluşturmak
  • Hesaplanmış alan(lar) oluşturmak
  • Verileri gruplandırmak
  • Özet Grafikler oluşturmak

Eğitim Süreci

  • Eğitim internet üzerinden online (çevrimiçi) olarak yayınlanacaktır.
  • Eğitime katılabilmeniz için bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve uygun internet paketinizin olması gerekmektedir.
  • Eğitim sisteminin kullanılabilmesi için,kamera ve mikrofon donanımları tanıtılmış, internete bağlanabilen bir cihaza(akıllı telefon, tablet ve tercihen bilgisayar)ihtiyaç duyulmaktadır.
  • Katılımcılar belirtilecek ders saatlerinde eğitimi veren öğretim elemanımız ile birlikte sisteme kamera ve mikrofonları açık olacak şekilde giriş yapacaklardır.
  • Eğitim başlamadan önce katılımcıların maillerine kullanıcı adı ve şifreleri gönderilecektir.
  • Sistem, katılımcılara eğitimler tamamlandıktan sonra 7 gün daha açık tutulacaktır. Yedinci günün sonu saat 23:00 itibariyle sistem tamamen kapatılacaktır.
  • Eğitim süresi boyunca yardımcı olabilmemiz için sadece yönetici mesaj gönderir şeklinde whatsapp grubu oluşturulacak ve ders süresi boyunca her türlü destek bilgileri yönetici tarafından paylaşılacaktır.
  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.

Önemli Bilgilendirme

  • Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir.
  • Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
  • Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka/kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.
  • Kurumsal fatura ödemelerinde 0850 840 8543 çözüm merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

Dikkat: Eğitimlerimize kesin kayıt yaptıranların geçerli nedenle eğitime katılamama ve kaydın iptali durumunda, döner sermaye işletme yönetmeliği süreçlerinden kaynaklanan iç yazışmalar nedeniyle ücret iadesi ortalama 1 aylık bir zaman almaktadır. Kesin kayıt yapmadan önce lütfen dikkate alınız.

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM