Eğitimin Amacı
Bu eğitimin amacı, katılımcılara Microsoft Office Excel’in ileri düzey özellikleri hakkında bilgi vermektir. Katılımcılar; tüm verilerini kusursuz tablolamayı ve yönetmeyi, ileri düzey fonksiyonlar ile verilerini zenginleştirmeyi, bu sayede sorgulama ve raporlama süreçlerini hızlandırmayı, içerik ve görsel olarak zengin dokümanlar hazırlayabilmeyi öğreneceklerdir.
Eğitim İçeriği
Modül 1: Bilgi Girişi, Düzenleme ve Pratik İpuçları
- Hücrelere veri girişi, düzeltme ve biçimlendirme
- Satırlar ve sütunlarla çalışmak
- Dört işlem formülleri giriş ve düzenleme
- Hızlı tarih, saat ve seri veri girişleri
- Logo ve/veya resim ekleme, düzenleme
- Klavye kısayolları ve pratik ipuçları
- Hücrelerde seçim yapmak
- Kopyalama - özel yapıştırma işlemleri
- Tablo oluşturma ve tablolarla çalışma
- Arama bulma ve değiştirme
Modül 2: Dokümanlarla Çalışmak
- Dokümanı kaydetmek, Excel 97 – 2003 formatı
- Excel formatları; .xls, .xlsx vb.
- PDF, XPS formatında kaydetmek
- Şifreli doküman kaydetmek
Modül 3: Çalışma Sayfaları
- Çalışma sayfası ekleme, gizleme, silme, isimlendirme ve Sekme rengi verme
- Çalışma sayfalarını kopyalama, taşıma
- Sayfalarda eş zamanlı işlemler
- Freeze Panes, Split ve Arrange seçeneklerinin kullanımı
- Sayfaya arkaplan resmi eklemek
Modül 4: Fonksiyonlarla Çalışmak
- Fonksiyon sihirbazı ile çalışmak
- Hızlı formül girişi
- Formüllerde satır/sütunları referans almak
- Formül yazmadan veri güncelleme (Dört İşlem)
- SUM, AVERAGE, MIN, MAX, COUNT, COUNTA, COUNTIF, SUMIF, TODAY, YEAR vb. fonksiyonların kullanımı
- Temel metinsel fonksiyonlar (UPPER, LOWER, PROPER)
- Özel Arama (Tablodaki boş, formüllü ve özel içerik hücreleri bulma)
- Formül çoğaltma, kopyalama ve özel yapıştırma
- Formülü adım adım hesaplatmak
- Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
- Formüllerde sabit başvuru kullanımı
- Özel görünümleri ayarlamak ve doküman içinde hızlı dolaşmak
Modül 5: Biçimlendirme
- Hücreler biçimlendirme
- Açıklama ekleme
- Sayısal ve tarihsel değerleri biçimlendirmek, özel birim eklemek (kg, lt, Ad vb.)
- Hizalama, kenarlık ve dolgu vermek
- Tablo şeklinde formatlamak
- Özel veya isteğe uyarlanmış hücre biçimlendirme
Modül 6: Verilerle Çalışmak
- Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
- Formüllerde sabit başvuru kullanımı
- Bölge isimlendirme ve formüllerde kullanımı
- Koşullu biçimlendirme
- Veri çubukları, renk ölçekleri, simge kümeleri
- Hazır kuralları uygulayarak biçimlendirme
- Özel kural oluşturma
- Koşullu biçimlendirme de formül kullanımı
- Bilgi girişini sınırlama
Modül 7: Sorgulama ve Raporlama Araçları
- Sıralama işlemleri, biçime göre sıralama
- Basit sıralama işlemleri
- Birden fazla sütunda eş zamanlı sıralama
- Özel sıralama listesi oluşturma
- Filtreleme işlemleri
- Metinsel, sayısal ve tarihsel değerlere göre filtreleme
- Renklere ve ikonlara göre filtreleme
- İleri düzey filtreleme aracının kullanımı
- Tablolarla alt toplamlar (Subtotal) almak
- 3D formüllerle çalışmak
- Verileri sütunlara ayırma
Modül 8: Grafikler Oluşturmak
- Pasta grafikleri oluşturmak, grafikleri taşımak
- Grafik ögelerinin incelenmesi, değiştirilmesi
- Grafik özelliklerini biçimlendirme, stiller vermek
Modül 9: Sayfa Ayarları ve Yazdırma
- Sayfa ayarlarının yapılması, yönlendirme
- Kenar boşlukları, Üstbilgi ve Altbilgi ekleme
- Yazdırma alanı seçme/kaldırma, Baskı Önizleme
- Yazdırma seçenekleri, başlıkları yazdırmak
Modül 10: Mantıksal Fonksiyonlar
- Koşula bağlı işlemler yaptırmak (IF, AND, OR)
- İç içe fonksiyonlar kullanarak formül yazımı
- Birden fazla IF fonksiyonunun iç içe kullanımı
- SUMIF, COUNTIF fonksiyonları ile çalışmak
- SUMIFS, COUNTIFS fonksiyonları ile çalışmak
- DSUM, DCOUNT, DAVERAGE fonksiyonları ile çalışmak
- Formül yazarken karşılaşılabilecek hatalar ve hata oluşması durumunda yapılması gerekenler
- Fonksiyonların sihirbaz kullanmadan yazımı
- Bilgi fonksiyonları ile mantıksal fonksiyonların eş zamanlı kullanımı (ISERROR, ISERR, ISBLANK, ISNA, ISTEXT, ISNUMBER vb.)
Modül 11: Arama ve Referans Fonksiyonlarıyla Çalışmak
- Sayısal veya tarihsel aralıklarda bilgi aramak (VLOOKUP, HLOOKUP)
- Tabloların, verilerin karşılaştırılması (VLOOKUP)
- IFERROR hata denetim fonksiyonu
Modül 12: Metinsel Fonksiyonlarla Sorunlu Verilerin Düzeltilmesi ve Yeni Veriler Oluşturulması
- Metinleri küçük veya büyük harfe dönüştürmek (UPPER, LOWER, PROPER)
- Herhangi bir metnin içinden bilgi almak (LEN, LEFT, RIGHT, MID, FIND, SEARCH vb.)
- Metnin sütunlara bölünmesi
- Mevcut bilgilerden yeni metinler oluşturmak (CONCATENATE, TEXT, REPLACE, REPT vb.)
- Sorunlu verileri düzeltmek (TRIM, VALUE vb.)
Modül 13: Tarihsel Fonksiyonlarla Çalışmak
- Gün, Ay, Yıl bilgileri ile yeni tarih oluşturmak (DAY, MONTH, YEAR, DATE, EDATE, WEEKDAY vb.)
- İki tarih arasındaki gün ve işgünü sayılarını bulmak (NETWORKDAYS, WORKDAY, vb.)
Modül 14: Pivot Tablo Oluşturmak
- Özet tablo oluşturmak
- Özet tabloda yüzdesel değerler oluşturmak
- Otomatik olarak her veri için ayrı özet tablosu oluşturmak
- Hesaplanmış alan(lar) oluşturmak
- Verileri gruplandırmak
- Özet Grafikler oluşturmak
Eğitim Süreci
- Eğitim internet üzerinden online (çevrimiçi) olarak yayınlanacaktır.
- Eğitime katılabilmeniz için bulunduğunuz ortamda internet erişiminin ve uygun internet paketinizin olması gerekmektedir.
- Eğitim sisteminin kullanılabilmesi için,kamera ve mikrofon donanımları tanıtılmış, internete bağlanabilen bir cihaza(akıllı telefon, tablet ve tercihen bilgisayar)ihtiyaç duyulmaktadır.
- Katılımcılar belirtilecek ders saatlerinde eğitimi veren öğretim elemanımız ile birlikte sisteme kamera ve mikrofonları açık olacak şekilde giriş yapacaklardır.
- Eğitim başlamadan önce katılımcıların maillerine kullanıcı adı ve şifreleri gönderilecektir.
- Sistem, katılımcılara eğitimler tamamlandıktan sonra 7 gün daha açık tutulacaktır. Yedinci günün sonu saat 23:00 itibariyle sistem tamamen kapatılacaktır.
- Eğitim süresi boyunca yardımcı olabilmemiz için sadece yönetici mesaj gönderir şeklinde whatsapp grubu oluşturulacak ve ders süresi boyunca her türlü destek bilgileri yönetici tarafından paylaşılacaktır.
- Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
Önemli Bilgilendirme
- Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir.
- Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
- Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
- Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka/kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.
- Kurumsal fatura ödemelerinde 0850 840 8543 çözüm merkezimiz ile irtibata geçebilirsiniz.
Dikkat: Eğitimlerimize kesin kayıt yaptıranların geçerli nedenle eğitime katılamama ve kaydın iptali durumunda, döner sermaye işletme yönetmeliği süreçlerinden kaynaklanan iç yazışmalar nedeniyle ücret iadesi ortalama 1 aylık bir zaman almaktadır. Kesin kayıt yapmadan önce lütfen dikkate alınız.