ETKİNLİĞİ YÜRÜTECEK EĞİTMENLER
Uzm. Sümeyra Balikçi, Peyami Safa Ortaokulu, Matematik Öğretmeni.
smlybalk_matematik@hotmail.com
Doç. Dr. Tuğçe Kozaklı Ülger, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi.
tkozakli@uludag.edu.tr
Eğitim Yeri: Peyami Safa Ortaokulu
ETKİNLİĞİN AMAÇLARI
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
-
Matematik eğitiminde Çocuk Edebiyatı’ndan faydalanmanın yararlarını kavrar.
-
Matematik dersinde kullanılabilecek Çocuk Edebiyatı eserlerinin türlerinin diğer türlerden ayırt eder.
-
Matematik dersinde kullanabileceği Çocuk Edebiyatı eserlerini dersine uygun olacak şekilde seçer.
-
Matematik dersinde kullanabileceği Çocuk edebiyatı eserinin sınıf ve yaş seviyesine uygun olup olmadığını belirler.
-
Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserini kullanmak üzere ders planı yapar.
-
Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı’nı kullanırken faydalanabileceği ulusal ve uluslararası kaynakları öğrenir.
-
Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserlerinin kullanımı sonrasında süreci değerlendirir.
-
Matematik içeriğine sahip olmayan bir Çocuk edebiyatı eserini derste nasıl kullanacağını kavrar.
-
ETKİNLİĞİN SÜRESİ
Faaliyetin süresi 24 ders saatidir.
-
ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan İlköğretim Matematik Öğretmenleri
-
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
-
Bu faaliyet; İlköğretim Matematik öğretmenlerinin matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserlerinden faydalanma süreçlerini geliştirmek amacıyla düzenlenmiştir.
-
Eğitim görevlisi olarak; Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı kullanımı alanında uzman akademisyen ya da bu alanda hizmetiçi eğitim veren öğretmenler/uzmanlar görevlendirilecektir.
-
Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
-
Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
-
Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
-
Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
-
Bu kurs merkezi/mahalli olarak düzenlenecektir.
-
ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ
Konuların Dağılım Tablosu
Konular
|
Süre (Saat)
|
Çocuk Edebiyatı ve Matematik Bağlantısı
-
Çocuk Edebiyatı’nın Matematiğin 4 temel amacı(Problem çözme, matematiği iletişimde kullanma, ispat ve muhakeme becerisi, matematiğe değer verme) ile bağlantısı
|
2
|
|
2
|
|
4
|
Uygulamalı Etkinlik Örnekleri
-
Uygulamalı etkinlik - Sör Çepçevre’nin Matematik Maceraları- Açı Diyarı’nın Büyük Şövalyesi
-
Uygulamalı etkinlik- Sör Çepçevre’nin Matematik Maceraları- Vikink Haritası
-
Uygulamalı Etkinlik-Matematik Her Yerde- Ali’nin Ayak Kareleri
|
6
|
-
Uygulamalı Etkinlik-Eğlenceli Bilgi-Öldürücü Matematik
-
Uygulamalı Etkinlik-Ben bu Problemleri Çatır Çatır Çözerim-Çok acayip bir soru
-
Çocuk Edebiyatı ile matematik eğitimini bütünleştirirken yararlanılabilecek basılı ve çevrimiçi kaynaklar
|
4
|
Öğretmen Uygulamalarının Değerlendirilmesi
|
6
|
Toplam
|
24
|
7.ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK VE STRATEJİLERİ
-
Programın hedeflerine ulaşmak için; etkileşimli bir öğretme ortamı sağlanacak, öğretmenlerin aktif katılımlarının sağlanacağı öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
-
Program konuları ile ilişkili milli ve evrensel değerler konular içine kaynaştırılarak verilecektir.
-
Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notlarının bir kısmı eğitim sırasında somut olarak ve bir kısmı da elektronik ortamda verilecektir.
-
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME