Çocuk Edebiyatının Matematik Derslerine Entegrasyonu Eğitimi

4,8 (45 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2025
 Türkçe

İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinde Sunum Teknikleri eğitimimize göz atabilirsiniz.

ETKİNLİĞİ YÜRÜTECEK EĞİTMENLER

Uzm. Sümeyra Balikçi, Peyami Safa Ortaokulu, Matematik Öğretmeni. 

smlybalk_matematik@hotmail.com  

Doç. Dr. Tuğçe Kozaklı Ülger, Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi.

tkozakli@uludag.edu.tr

Eğitim Yeri: Peyami Safa Ortaokulu

ETKİNLİĞİN AMAÇLARI

     Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • Matematik eğitiminde Çocuk Edebiyatı’ndan faydalanmanın yararlarını kavrar.

  • Matematik dersinde kullanılabilecek Çocuk Edebiyatı eserlerinin türlerinin diğer türlerden ayırt eder.

  • Matematik dersinde kullanabileceği Çocuk Edebiyatı eserlerini dersine uygun olacak şekilde seçer.

  • Matematik dersinde kullanabileceği Çocuk edebiyatı eserinin sınıf ve yaş seviyesine uygun olup olmadığını belirler.

  • Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserini kullanmak üzere ders planı yapar.

  • Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı’nı kullanırken faydalanabileceği ulusal ve uluslararası kaynakları öğrenir.

  • Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserlerinin kullanımı sonrasında süreci değerlendirir.

  • Matematik içeriğine sahip olmayan bir Çocuk edebiyatı eserini derste nasıl kullanacağını kavrar.

  1. ETKİNLİĞİN SÜRESİ

Faaliyetin süresi 24 ders saatidir.

  1. ETKİNLİĞİN HEDEF KİTLESİ

Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan İlköğretim Matematik Öğretmenleri

  1. ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR

  • Bu faaliyet; İlköğretim Matematik öğretmenlerinin matematik dersinde Çocuk Edebiyatı eserlerinden faydalanma süreçlerini geliştirmek amacıyla düzenlenmiştir.

  • Eğitim görevlisi olarak; Matematik dersinde Çocuk Edebiyatı kullanımı alanında uzman akademisyen ya da bu alanda hizmetiçi eğitim veren öğretmenler/uzmanlar görevlendirilecektir.

  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.

  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.

  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.

  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.

  • Bu kurs merkezi/mahalli olarak düzenlenecektir.

 

  1. ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ

Konuların Dağılım Tablosu

 

Konular

 

Süre (Saat)

Çocuk Edebiyatı ve Matematik Bağlantısı

 

  • Çocuk Edebiyatı’nın Matematiğin 4 temel amacı(Problem çözme, matematiği iletişimde kullanma, ispat ve muhakeme becerisi, matematiğe değer verme) ile bağlantısı

 

 

 

2

  • Matematik dersi ile Çocuk Edebiyatı’nı bütünleştirmenin faydaları

  • Matematik dersi ile Çocuk Edebiyatı’nı bütünleştirirken kullanılacak kitap türleri

 

2

  • Matematik dersi ile Çocuk Edebiyatı’nı bütünleştirirken izlenmesi gereken adımlar

  • Etkileşimli okuma nedir?

  • Etkileşimli okuma örneği 1(Sör Çepçevre’nin Matematik Maceraları-İlk Yuvarlak Masa)

 

 

4

Uygulamalı Etkinlik Örnekleri

 

  • Uygulamalı etkinlik - Sör Çepçevre’nin Matematik Maceraları- Açı Diyarı’nın Büyük Şövalyesi

  • Uygulamalı etkinlik- Sör Çepçevre’nin Matematik Maceraları- Vikink Haritası

  • Uygulamalı Etkinlik-Matematik Her Yerde- Ali’nin Ayak Kareleri

 

 

 

 

6

  • Uygulamalı Etkinlik-Eğlenceli Bilgi-Öldürücü Matematik

  • Uygulamalı Etkinlik-Ben bu Problemleri Çatır Çatır Çözerim-Çok acayip bir soru

  • Çocuk Edebiyatı ile matematik eğitimini bütünleştirirken yararlanılabilecek basılı ve çevrimiçi kaynaklar

 

 

 

4

Öğretmen Uygulamalarının Değerlendirilmesi

 

  • Öğretmenler tarafından seçilen kazanım ve kitaplarla hazırlanmış etkinlik örneklerinin sunulması ve değerlendirilmesi

 

 

 

6

                                    Toplam

 

24

 

 

7.ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK VE STRATEJİLERİ

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; etkileşimli bir öğretme ortamı sağlanacak, öğretmenlerin aktif katılımlarının sağlanacağı öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.

  • Program konuları ile ilişkili milli ve evrensel değerler konular içine kaynaştırılarak verilecektir.

  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notlarının bir kısmı eğitim sırasında somut olarak ve bir kısmı da elektronik ortamda verilecektir.

  1. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

  • Kursiyerlerin başarısı kurs süreci boyunca hazırladıkları etkinlikler üzerinden, hazırlanan bir ölçek üzerinden değerlendirilecektir.

 

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM