Montessori Eğitmenliği Sertifika Programı

4,8 (278 oylama)
 Son Güncelleme Tarihi: 03/2024
 Türkçe

Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Etkin Kullanımı eğitimimize göz atabilirsiniz.

EĞİTİM YÖNTEMİ: YÜZYÜZE UYGULAMALI EĞİTİM

Programın amacı: Günümüzde Amerika’da 4000’i aşkın okulu bulunan “Montessori” okullarının sayısı tüm dünyada giderek artmaktadır. Dünyada 100 yılı aşkın süredir kullanılan Montessori eğitim yaklaşımı çocuğu bir bütün olarak ele alır. Sosyal ve duygusal gelişimi, fiziksel koordinasyonu ve bilişsel yetenekleri destekleyen uygulamalı materyal çalışmaları ile sınıf içerisinde hazırlanmış çevre, özgürlük ve disiplin, deneyime dayalı öğrenme, kesintisiz çalışma döngüsü, öğretmenin rehber rolü ile çocuğun varoluşuna katkı sağlayan pedagojik bir yaklaşım sunar. Montessori eğitim metodunu incelemeye başladığımızda; çocukta öğrenme isteği uyandıran, çocukların bireysel gelişimini en üst seviyeye taşıyan, işte olması gereken zaten bu diye düşündüren ve her çocuğun gelişimine katkı sağladığı konusunda yıllarca yapılan çalışmalar ile kanıtlanan bir eğitim yöntemidir.
Kimler Katılmalı?
Anaokulu Öğretmenleri, İlkokul Öğretmenleri, Psikologlar, Sosyal Hizmet Uzmanları, Çocuk Gelişimcileri, PDR, Doktorlar, Hemşireler, Sosyologlar, Aile Danışmanları, Öğretmenler, Son sınıf öğrencileri ve iyi bir çocuk yetiştirmek adına Montessori'ye ilgi duyan tüm ebeveynler eğitime katılabilir
Programın Kazanımları
Programı başarıyla tamamlayan katılımcılar aşağıdaki bilgi ve becerilere sahip olacaklardır.
  • Montessori Eğitimi’nin Tarihçesi ve Felsefesi.
  • Montessori Eğitim Sisteminin Temel Belirleyici Özellikleri Maria Montessori’ye ait çocukların gelişimsel dönemlerini açıklamaya yönelik temek kavramlar Bir Montessori sınıfında bulunan temel materyaller Duyu alanı-Duyu alanı materyalleri- Yaş gruplarına göre başlıca materyaller sunumu ve çocuğun hayatına katacağı faydalar.
  • Günlük yaşam alanı-Günlük yaşam araçları- Yaş gruplarına göre temel günlük yaşam araçları sunumu ve çocuğun hayatına katacağı faydalar. Matematik alanı-Matematik araçları- Yaş gruplarına göre başlıca Matematik araçları sunumu ve çocuğun hayatına katacağı faydalar.
  • Dil alanı-Ses bilgisi Araçları- Yaş gruplarına göre başlıca okur yazarlık araçları sunumu ve çocuğun hayatına katacağı faydalar. Kültür alanı-Kültür Araçları- Yaş gruplarına göre başlıca Kültür araçları sunumu ve çocuğun hayatına katacağı faydalar.
  • Montessori Eğitiminde Sınıf Yönetimi ve rehberin rolü.
  • Montessori Eğitiminde günlük eğitim akışı ve farklı ülkelerde Montessori sınıflarına bakış Montessori eğitim yaklaşımında gözlem ve kayıt tutmanın önemi. Çocuğa özgü program geliştirme, bireysel ve tüm sınıf gözlem uygulama örnekleri.
  • Montessori Eğitim sisteminin başka alternatif eğitim sistemlerine oranla farklı ve ortak özellikleri.
Programın Detayları
  • Program süresi 96 saat olarak planlanmıştır.
  • 72 saat teori 24 saat uygulama yapılacaktır.
  • Eğitim sonunda teori ve uygulama sınavı yapılacaktır.
  • Her bir öğrenci Montessori sunum dosyası hazırlacaktır.
  • Program minimum 10 kişi ile açılır.
  • Program yüz yüze olarak sürdürülecektir.

EĞİTİM YERİ: CANSU KESER GÜNDÜZ BAKIMEVİ

TOPLAM EĞİTİM SAATİ: 96 

72 SAAT TEORİK 24 SAAT UYGULAMA ÇALIŞMALARI YAPILACAKTIR.

EĞİTİM ÜCRETİ: 7500 TL

EĞİTİM ŞEKLİ: YÜZYÜZE

EĞİTİM TARİHİ: Yeterli ön başvuru sayısı olduğunda eğitim takvimlendirilecektir. Eğitim tarihleri belli olduğunda ön başvuru yapan kişilere bilgi verilecekir.

 

 

Programın içeriği
Modül 1 Montessori Eğitimi’nin Tarihçesi ve Felsefesi. Montessori Eğitim Sisteminin Temel Belirleyici Özellikleri  Günlük yaşam alanı başlangıç alıştırmaları uygulama eğitimine giriş
 
Modül 2-Montessori eğitim yaklaşımında gelişimin 4 evresi
Günlük yaşam materyallerinden Özbakım çalışmaları ve çevre bakımı çalışmaları uygulamalı örnekleri
 
Modül-3 Bu modülde hazırlanmış çevre ortamının genel özellikleri
Günlük yaşam alanı sunum ve uygulamalarından görgü ve nezaket kuralları çalışmaları, hareket çalışmaları, sanat çalışmaları
 
Modül-4 Çocukların ihtiyaçları ve eğilimlerine anlamaya yönelik Montessori felsefesinin temel kavramları
Duyu araçlarından görme duyusu materyalleri ile uygulamalı olarak çalışma
 
Modül-5 Maria Montessori eğitimin temel kavramlarından biri olan Emici zihin ve çocuğun gelişiminde duyarlı dönemleri Duyu materyalleri araçlarından dokunma duyusu, koklama duyusu, tat alma duyusu, işitme duyusu, stereognostik duyu çalışmaları uygulamaları
 
Modül -6 Montessori okullarında günlük plan akışı ve dünyadan örnekler.  Duyu materyallerinden matematiğe hazırlık çalışmaları ile uygulamalı olarak Montessori materyal sunumları
 
Modül 7-Rehber kimdir? Montessori eğitiminde rehberin rolü ve ruhani hazır oluşunun önemi.  
Matematik sunum ve uygulamalarına 1. Grup materyalleri ve 2. Grup matematik materyal çalışmaları ve sunumları
 
Modül 8- Veliler, Çalışma Arkadaşları ve Yönetim ile sağlıklı İletişim kurmanın önemi
2. Grup materyal sunumları ve uygulamaları (onluk sistem) 3. Grup materyal sunumları (ardışık sayılar)
Modül-9 Günlük sunum planı, günlük gözlem tüm sınıf çalışma döngüsü, günlük gözlem formu ve bireysel gözlem formu örnekleri 4. Grup ve 5. Grup matematik araçları sunum ve uygulamaları
 
Modül 10- Montessori sınıflarında özgürlük ve disiplin anlayışı nasıldır?
Dil alanı araçları sunum ve uygulamaları
 
Modül 11-Montessori eğitim metodu dışında diğer eğitim metotları incelemeleri.
Doğa ve kültür alanı araçları uygulamalı olarak sunulacaktır.

 

Not: Bu eğitim Europass Sertifika ekine sahiptir. Europass hakkında detaylı bilgiye aşağıdaki linkten ulaşılabilir.
https://europass.gov.tr/europass-hakk-nda/europass-hakkinda.html

 

Europass Sertifika Eki
Mesleki eğitim veya yeterlilik sertifikası veren kuruluşlar tarafından sağlanan, farklı ülkelerde edinilen sertifikaların özellikle işveren ve eğitim kurumları tarafından daha kolay anlaşılmasını sağlamayı amaçlayan standart belgedir. Üçüncü kişilerin –özellikle başka bir ülkedeki kişilerin– sertifikanın hamili tarafından edinilen yeterliklerin ne anlama geldiğini anlamasını kolaylaştırmak için esas sertifikaya eklenen bir belgedir. 
İçeriği:
Sertifikanın orijinal ve tercüme edilmiş adı, sertifika sahibinin sahip olduğu beceri ve yeterlikler, sertifika sahibinin girilebileceği meslek çeşitleri, sertifikanın yasal dayanağı, sertifikayı almanın resmi yolları, düzenleyen ve akredite eden kurumlar, sertifikanın yeterlilik çerçevesindeki seviyesi, bir sonraki eğitim düzeyine giriş şartları ve geçiş imkanları.
Bu eğitimle ilgili Türkçe ve İngilizce Europass eki aşağıdaki linkte olduğu gibidir.
https://europass.gov.tr/images/sertifika_ekleri/uludag/tr/montessori_tr.pdf
https://europass.gov.tr/images/sertifika_ekleri/uludag/en/montessori_ing.pdf
 
Modüllerin İçeriği
Modül 1- Montessori Eğitimi’nin Tarihçesi ve Felsefesi. Montessori Eğitim Sisteminin Temel Belirleyici Özellikleri özetlenecektir. Ardından günlük yaşam alanı başlangıç alıştırmaları uygulama eğitimine giriş yapılacaktır.
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları:
Başlangıç Alıştırmaları
1.            Halı Açma ve Katlama
2.            Kutu Açma ve Kapama
3.            Şişe Açma ve Kapama
4.            Kuru Aktarma Sunumu ve Çeşitleri
5.            Sulu Aktarma Sunumu ve Çeşitleri
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları:
Başlangıç Alıştırmaları
1.            Kaşıklama ve Çeşitleri
2.            Süngerle Aktarma
3.            Maşa ile Aktarma
4.            Cımbızla Aktarma
5.            Mendil Katlama
 
Modül 2-Montessori eğitim yaklaşımında gelişimin 4 evresi ele alınacaktır. Günlük yaşam materyallerinden Özbakım çalışmaları ve çevre bakımı çalışmaları ile program uygulamalı örneklerle devam edecektir.
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları:
Öz Bakım Alıştırmalarına Giriş
1.            Düğme Çerçevesi
2.            Kopça Çerçevesi
3.            Çıt çıt Çerçevesi
4.            Kemer Tokası Çerçevesi
5.            Kurdele Çerçevesi
Öz bakım Alıştırmaları
1.            Mont Giyinme
2.            El Yıkama
3.            Ayakkabı Cilalama
4.            Yemek Hazırlama Hakkında Bilgi
5.            Havuç (salatalık, muz vs) kesme
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları.
Çevre Bakımı Alıştırmaları
1.            Çamaşır Yıkama
2.            Cam Silme
3 .          Süpürme
4.           Masa Fırçalama
5.            Ahşap Parlatma
6.            Gümüş Parlatma
7.            Bitki Bakımı
8.           Çiçek Düzenleme
 
Modül 3- Montessori eğitim sınıfları hazırlanmış ortam olarak adlandırılır. Tüm sınıflar çocukların keşfetmeleri ve bağımsız olarak öğrenmeleri için neye ihtiyaçları var ise onlarla donatılmışlardır. Bu modülde hazırlanmış çevre ortamının genel özelliklerinden bahsedilecektir. Günlük yaşam alanı sunum ve uygulamalarından görgü ve nezaket kuralları çalışmaları, hareket çalışmaları, sanat çalışmaları ile günlük yaşam materyal sunumları da ele alınacaktır.
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları:
Görgü ve Nezaket Çalışmalarına Giriş
1.            Selamlama
2.            Yardım İsteme
3.            Sandalye Taşıma
4.            Sıraya nasıl girilir
5.            Başkasının Çalışmasını İzleme
Günlük Yaşam Alanı Sunum ve Uygulamaları
Hareket Çalışmalarına Giriş
1.            Çizgi üzerinde yürüme ve uygulamaları
2.            Sessizlik Oyunu ve uygulamaları
Montessori Sınıfında Sanat Hakkında Bilgi
1.            Kağıt Kesme
2.            Kuru / Pastel Boya ile Boyama
3.            Kolaj
4.            Sulu Boya ile Resim Yapma
5.            Baskı Yapma
6.            Oyun Hamuru veya Kil ile çalışma
7.            Dikiş Çalışmaları
 
 
Modül 4- Çocukların ihtiyaçları ve eğilimlerine anlamaya yönelik Montessori felsefesinin temel kavramları ele alınacaktır. Ardından duyu materyalleri alanına detaylı bir geçiş yapılacaktır. Öncelikle duyu araçlarından görme duyusu materyalleri ile uygulamalı olarak çalışmalara başlanacaktır.
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu:
1. Kulplu Silindirler (Silindir Bloklar):
a. Silindir Bloklar. Aşma Aşama1.
b. Silindir Bloklar. Aşama 2.
c. Silindir Bloklar. Aşama 3
d. Silindir Bloklar. Aşama 4.
e. Silindir Bloklar. Aşama 5. (Uzaktan Eşleştirme Oyunu)
f. Silindir Bloklar. Aşama 6 (Uzaktan Dil Oyunu)
2. Pembe Kule:
a. Pembe Kule Aşama 1.
b. Pembe Kule Aşama 2.
 Üç Aşamalı Ders Tekniği
c. Pembe Kule Aşama 3 (Uzaktan Sıralama Oyunu)
d. Pembe Kule Aşama 4 (Uzaktan Dil Oyunu)
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu:
1. Kahverengi Basamaklar:
a. Kahverengi Basamaklar. Aşama 1: Yukarıdan Aşağıya merdiven yapma
b. Kahverengi Basamaklar. Aşama 2: Çapraz Merdiven Yapma
c. Kahverengi Basamaklar. Aşama 3: En İnce prizma ile sağlama çalışması)
d. Kahverengi Basamaklar. Aşama 4: (Uzaktan Sıralama Oyunu)
e. Kahverengi Basamaklar. Aşama 5 (Uzaktan Dil Oyunu)
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu:
1. Kırmızı Çubuklar
a. Kırmızı Çubuklar. Aşama 1.
b. Kırmızı Çubuklar. Aşama 2. (En kısa çubukla sağlama çalışması)
c. Kırmızı Çubuklar. Aşama 3 (Uzaktan Sıralama Oyunu)
d. Kırmızı Çubuklar. Aşama 4 (Uzaktan Dil Oyunu)
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu:
1. Renk Kutusu 1.
a. Renk Kutusu 1 Aşama 1: Eşleştirme
b. Renk Kutusu 1 Aşama 2: Uzaktan Eşleştirme
2. Renk Kutusu 2.
a. Renk Kutusu 2 Aşama1: Eşleştirme
b. Renk Kutusu 2 Aşama2: Uzaktan Eşleştirme
3. Renk Kutusu 3.
a. Renk Kutusu 3 Aşama 1: Sıralama (1 renk, birkaç renk)
b. Renk Kutusu 3 Aşama 2: Uzaktan Sıralama Oyunu
 
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu:
1. Geometri Çekmecesi
a. Geometri Çekmecesi Aşama 1: Sunum Tepsisi
b. Geometri Çekmecesi Aşama 2: 1 Çekmece Kullanımı
c. Geometri Çekmecesi Aşama 3: İki veya daha fazla çekmece Kullanımı
d. Geometri Çekmecesi Aşama 3: Uzaktan Eşleştirme Oyunu
e. Geometri Çekmecesi Aşama 4: Uzaktan Dil Oyunu
2. Geometri Çekmecesi ve Kartları
a. Geometri Çekmecesi ve Kartları Aşama1: Resimle şeklin eşleştirmesi: içi dolgulu, kalın çizgili, ince çizgili kartlar
 
Modül 5- Maria Montessori eğitimin temel kavramlarından biri olan Emici zihin ve çocuğun gelişiminde duyarlı dönemlerinin öneminden bahsedilecektir.  Duyu materyalleri araçlarından dokunma duyusu çalışmaları, koklama duyusu, tat alma duyusu, işitme duyusu, stereognostik duyu çalışmaları ile devam edilecektir.
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları: Dokunma Duyusu
1. Parmak Hassaslaştırma Tepsisi
2. Dokunma Tahtalar
3. Göz bandı Kullanımı
4. Dokunma Tabletleri
a. Dokunma Tabletleri. Aşama1: Göz bandı olmadan Eşleştirme
b. Dokunma Tabletleri. Aşama2: Göz bandı ile eşleştirme
c. Dokunma Tabletleri. Aşama3: Sıralama
5. Kumaş Kutusu.
6. Ağırlık Tabletleri
7. Isı Tabletleri
Koklama Duyusu: Koku Şişeleri
Tat Alma Duyusu: Tat Şişeleri
İşitme Duyusu: Ses Tüpler
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Stereognostik Duyusu:
1. Stereognostik Duyusu ile İlgili Bilgi
2. Üç Boyutlu Geometrik Cisimler
3. Üç Boyutlu Geometrik Cisimler. Aşama1: Hissetme
4. Üç Boyutlu Geometrik Cisimler. Aşama2: Örtüyle Oyun
5. Üç Boyutlu Geometrik Cisimler. Aşama3: Geometrik Cisimler ve Ahşap Tabletleri.
6. Üç Boyutlu Geometrik Cisimler. Aşama 4: Geometrik Cisimler ve Ahşap Tabletleri. Cisimleri tabletlerle eşleştirme.
Üç Boyutlu Geometrik Cisimler. Aşama 5: Geometrik Cisimler ve Ahşap Tabletleri. Birkaç tablet aynı cisimle eşleştirme
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Stereognostik Duyusu:
1. Stereognostik Çantası
 2 Tanecik Sınıflandırma
 
Modül 6 -Montessori okullarında günlük plan akışı ve dünyadan örnekler sunulacaktır. Duyu materyallerinden matematiğe hazırlık çalışmaları ile uygulamalı olarak Montessori materyal sunumları devam edecektir.
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları Görme Duyusu ve Matematiğe Hazırlık.
1. Yapıcı Üçgenler. Kutu 1. Dikdörtgen Kutu
2. Yapıcı Üçgenler. Kutu 2. Mavi üçgenler
3. Yapıcı Üçgenler. Kutu 3. Üçgen Kutu
4. Yapıcı Üçgenler. Kutu 4. Küçük Altıgen Kutu
5. Yapıcı Üçgenler. Kutu 5. Büyük Altıgen Kutu
6. Yapıcı Üçgenler. Kutu 6. Dik açılı mavi üçgenler kutusu
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu ve Matematiğe Hazırlık.
1. Binomik Küp
a. Binomik Küp Aşama 1: Kutu içinde küp yapma
b. Binomik Küp Aşama 2: Kutu dışında küp yapma
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu ve Matematiğe Hazırlık.
2. Trinomik Küp
a. Trinomik Küp Aşama 1: Kutu içinde küp yapma
b. Trinomik Küp Aşama 2: Kutu dışında küp yapma
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu ve Matematiğe Hazırlık.
1. Kulpsuz Silindirler
a. Kulpsuz Silindirler Aşama 1. İki kutu kullanımı
b. Kulpsuz Silindirler Aşama 2. Dört Kutu kullanımı
Duyu Alanı Sunum ve Uygulamaları. Görme Duyusu ve Matematiğe Hazırlık.
2. Aşamalı Geometrik Şekilleri
a. Aşamalı Geometrik Şekilleri. Aşama1: 1 Kutu
b. Aşamalı Geometrik Şekilleri. Aşama 2: İki ve daha fazla kutu birlikte kullanma
c. Aşamalı Geometrik Şekilleri. Aşama 3: 4 kutu kullanımı ve desenler yapma
 
Modül 7-Rehber kimdir? Montessori eğitiminde rehberin rolü ve ruhani hazır oluşunun önemi ele alınacaktır. Matematik sunum ve uygulamalarına 1. Grup materyalleri ile başlangıç yapılacaktır. 2. Grup matematik materyal çalışmaları ve sunumları ile uygulamalı olarak gösterilecektir.
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 1. 1-10 Sayıları
Kırmızı Mavi Çubukları ve Kartları
1.Kırmızı Mavi Çubuklar ve Kartları. Aşama1: Üç Aşamalı Dil Dersi
2. Zımparalı Rakamlar
3. Kırmızı Mavi Çubuklar ve Kartları.
4. Sayılarla çubukları karışık eşleme
5. Uzaktan eşleştirme: çubuk – kart, kart – çubuk
6. Sıralayarak eşleştirme
7. Toplama ve Çarpma İzlenimi
 8. Çıkarma ve Bölme İzlenimi
Matematik Sunum ve Uygulamaları Grup 1. 1-10 Sayıları
1. Mekik Kutusu
2. Sıfır Oyunu
3. Kartlar ve Sayaçlar
4. Hafıza Oyunu
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 2. Onluk Sistem
1. Onluk Sisteme Giriş Tepsisi
2. Onluk Sisteme Giriş. Uygulama
3. Onluk Sistem Sayı Kartlarına Giriş
4. Dokuzluk Tepsisi ve Sayı Kartları 1. (Boncuklar)
5. Dokuzluk Tepsisi ve Sayı Kartları 2 (Kartlar)
6. Dokuzluk Tepsisi ve Sayı Kartları 3. (Boncuklarla kartların Eşleştirmesi)
7. Dokuzluk Tepsisi ve Sayı Kartları 4. (Kartlarla Boncukların Eşleştirmesi)
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup2. Onluk Sistem
1. Dokuzluk Tepsisi ve Sayı Kartları
2. Toplu Çalışmalar. Altın Boncuklarla Basit Toplama
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup2. Onluk Sistem
  1. Altın Boncuklarla Eldeli Toplama.
 Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup2. Desimal Sistem.
        1.   Altın Boncuklarla Basit Çıkarma.
        2.    Altın Boncuklarla Onluk Bozarak Çıkarma
 
Modül 8- Veliler, Çalışma Arkadaşları ve Yönetim ile sağlıklı İletişim kurmanın öneminden bahsedilecektir. 2. Grup materyal sunumları ve uygulamaları (onluk sistem) 3. Grup materyal sunumları (ardışık sayılar) uygulamalı olarak gösterilecektir.
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 2. Onluk Sistem
1. Pul Oyunu. Giriş
2. Pul Oyunu. Basit Toplama
3. Pul Oyunuyla Eldeli Toplama
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 2. Onluk Sistem
1. Pul Oyunuyla Onluk Bozmadan Çıkarma
2. Pul Oyunu. Oyun Bozarak Çıkarma
3. Pul Oyunu. Çarpma
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 2. Onluk Sistem
1. Pul Oyunu. Kalansız Bölme
2. Pul Oyunu. Kalanlı Bölme
3. Nokta Oyunu
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup3. Ardışık Sayılar
1. 11-19 Sayılarına Giriş. Renkli Boncuklar
2. Seguin 1 Tablası ve Kartları
3. Seguin 1 Tablası ve Boncuklar.
4. Seguin Tablası 2 (Boncuklar)
5. Seguin Tablası 2 (Tabla ve Boncuklar)
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 3. Ardışık Sayılar.
1. Doğrusal Sayma (100 zinciri)
2. Doğrusal Sayma (1000 zinciri)
 
Modül 9 -Günlük sunum planı, günlük gözlem tüm sınıf çalışma döngüsü, günlük gözlem formu ve bireysel gözlem formu örnekleri ve kullanımın uygulamalı olarak gösterimi yapılacaktır. 4. Grup ve 5. Grup matematik sunum ve uygulamaları ile çalışmalar devam edecektir.
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza Çalışmaları
1. Toplama Yılan Oyunu 1.
2. Toplama Yılan Oyunu 2. (Sağlama)
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza Çalışmaları
1. Şeritli Toplama Tahtası 1.
2. Şeritli Toplama Tahtası 2.
3. Şeritli Toplama Tahtası 3.
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza Çalışmaları
Toplama Tablası 1 (Parmak Tablası)
1. Toplama Tablası 2. (Parmak Tablası)
2. Çıkarma Yılan Oyunu
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza Çalışmaları
1. Şeritli Çıkarma Tahtası 1.
2. Şeritli Çıkarma Tahtası 2.
3. Çıkarma Tablası 1.
4. Çıkarma Tablası 2.
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza
Çalışmaları
1. Renkli Boncuklarla Çarpma 1.
2.Çarpma Tahtası
1. Çarpma Tahtası (Parmak Tahtası) 1
2. Çarpma Tahtası (Parmak Tahtası) 2
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 4. Hafıza Çalışmaları
1. Bölme Tahtası
2. Bölme Tablası (Parmak Tablası)
Matematik Sunum ve Uygulamaları. Grup 5. Kesirler
1. Kesirler 1. Kavram ve Miktar
2. Kesirler 2. Semboller
 
Modül 10- Montessori sınıflarında özgürlük ve disiplin anlayışı nasıldır? Montessori okullarında etkinlikler çocuk yönetimlidir. Sınıflarda çocukların çalışmalarında özgür seçim uygulamaları ele alınacaktır. 4. alanımız olan Dil alanı araçları sunum ve uygulamalarına başlangıç yapılacaktır.
Kelime Hazinesini Geliştirme:
1. Kelime Hazinesi (şarkı, şiir, hikâye)
2. Sınıflandırılmış Kartlar
3. Çevredeki Nesneler
4. Soru Oyunu
5. Ses Oyunları
Yazı Dili:
1.Zımpara Harfleri
2. Metal Kalıplar:
- Aşama 1. Bir çerçeve, bir şekil, etrafını çizme ve içini doldurma
- Aşama 2. Bir çerçeve ve bir şekil, ince boyama
- Aşama 3. Bir şekil, içini sıra halinde doldurma
- Aşama 4. İki aynı şekil, etrafını çizme ve boyama
- Aşama 5. İki farklı şekil, etrafını çizme ve boyama
- Aşama 6. Tonlandırma
- Aşama 7. Keşif Aşaması
Hareketli Alfabe:
a. Giriş.
b. Kelime Oluşturma
Yazı Dili:
Yazı Tekniği:
a. Çizgisiz Tebeşir Tahtası
b. Çizgili Tebeşir Tahtası
c. Harflerin boyutu ve çizgi arasındaki pozisyonu
Okuma:
1. Okuma Çalışmalarına Giriş
2. Nesne Kutusu
3. İlk Okuma Kartları (kitapçıkları)
4. Komut Kartları
5. Çevre Kartları
 
Modül 11-Montessori eğitim metodu dışında diğer eğitim metotları incelemeleri. Farklı ve benzer yönleri, tamamlayıcı özellikleri karşılaştırmalı olarak irdelenecektir. Doğa ve kültür alanı araçları uygulamalı olarak sunulacaktır.
     Kozmik Eğitime Giriş
1.            Zımparalı Küre
2.            Renkli Küre
3.            Dünya Haritası Yapbozuna Geçiş
4.            Dünya Haritası Yapbozu
5.            Kıta Haritası Yapbozu
 6.           Kıta Dosyası/Kutusu
 7.           Bayraklar
  8.          Hava-Kara-Su-Ateş
  9.          Kara ve Su Şekilleri
  10.       Güneşin Önemi
  11.       Güneş Oyunu
  12.       Çocuğun Doğum Günü Yürüyüşü
  13.       Zooloji Yapbozları ve Kartları
  14.       Yaşam Döngüleri
   15.      Botanik Çekmecesi ve Kartları
   16.     Botanik Yapbozlar
   17      Deneyler: Batan – Yüzen
   18       Deneyler: Mıknatıs
   19       Roma Kemeri
Önemli Bilgilendirme:
  • Toplam eğitim süresinin %80 ve üzeri katılımlara sertifika düzenlenir. %79 ve altı katılımlara ise herhangi bir belge düzenlenmeyecektir. 
  • Eğitim süresi tamamlandıktan sonra kurumumuza ait kontroller sonrası sertifikalar düzenlenecek ve PTT Kargo ile kayıt anında girdiğiniz adreslerinize gönderilecektir. Adres ve iletişim bilgileriniz güncel olmalıdır.
  • Katılımcılar her türlü soru ve sorunlarını usem@uludag.edu.tr adresimize yazabilirler. Mail eğitim süresince anlık takip edilecektir.
  • Eğitime başvuru ve eğitim ücreti internet ödemesi internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Katılımcıların banka kredi kartı ödemelerinde taksitlendirme yapılamamaktadır.

 

Yorumlar

Paylaş:

Sitemizi kullanarak çerezlere (cookie) izin vermektesiniz. Detaylı bilgi için Çerez Politikamız'ı inceleyebilirsiniz. TAMAM